Індія різко скоротила закупівлі вугілля з Росії 

Економіка


Індія – другий за величиною покупець російського вугілля на світовому ринку – різко скоротила імпорт твердого палива з Росії. Так, у січні-вересні 2024 року країна закупила 6,1 млн тонн енергетичного вугілля, що на 26% менше, ніж за аналогічний період минулого року.

Про це йдеться в даних індійського аналітичного агентства Bigmint, повідомляє The Moscow Times.

При цьому Індія збільшила загальний обсяг імпорту вугілля на 12% в річному обчисленні до 137,8 млн тонн. Основними постачальниками палива в країну стали Індонезія, ПАР і США. Росія займає четверте місце серед імпортерів, випереджаючи Австралію, Мозамбік і Колумбію.

При цьому частка Росії в імпорті енергетичного вугілля до Індії знизилася до 3% у натуральному вираженні, тоді як у січні-вересні 2023 року вона становила близько 7%.

Після ембарго на постачання вугілля до ЄС, яке набуло чинності в серпні 2022 року, російські вугільники почали активно шукати нові експортні напрямки. Більшість поставок було перенаправлено до Китаю та Індії.

За даними Міненерго Росії, у 2023 році загальний експорт енергетичного та коксівного вугілля скоротився майже на 4% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склав 212,5 млн тонн.

У 2023 році Китай купив у Росії 100,9 млн тонн вугілля (+50 до показника 2022 року), а Індія – 26 млн тонн (+31%). На Індію припадало 12% усього російського експорту вугілля.

Цього року експорт скорочується через падіння рентабельності: економія поставок за кордон значно погіршилася на тлі падіння експортних цін і зростання транспортних витрат, повідомили представники галузі. Також є труднощі з транспортуванням вугілля в порти півдня і північного заходу, звідки воно йде в Індію. Крім того, виникають труднощі з банківськими операціями.

За підсумками 2024 року експорт російського вугілля до Індії може скоротитися до 18-20 млн тонн, або на 23-31% рік до року.

На тлі проблем з експортом російські вугільні компанії скорочують видобуток – у липні, за даними Росстату, воно впало на 6,7% у річному вимірі, а його загальний обсяг – 31,5 млн тонн – став найнижчим з часів пандемії коронавірусу 2020 року. Відносно піків, показаних у грудні 2022 року, вугільні компанії втратили близько 12 млн тонн місячного видобутку, або 27%.

У середині вересня один з двох найбільших імпортерів російського вугілля на Тайвані – Taiwan Cement Corporation (TCC) – оголосив про повне припинення співпраці з вугільниками з Росії.

За підсумками першого півріччя вугільна промисловість Росії стала збитковою. За даними Росстату, його сальдовий фінансовий результат склав мінус 7,1 млрд руб. Більше половини вугільних підприємств стали збитковими, а загальні збитки зросли в 3,4 рази – до 93,7 млрд руб.

На початку вересня повідомлялося, що російські вугільні компанії в 2024 році зіткнулися з різким погіршенням фінансового стану.

За словами глави Міненерго РФ Сергія Цивільова, в першому півріччі прибуток вугільної промисловості після оподаткування впав на 97%, тобто більш ніж в 33 рази.

“Прибуток вугільної промисловості до сплати податків за підсумками року може зменшитися майже в 15-17 разів”, – попередив Цивільов.

Російська вугільна промисловість наближається до “важкої кризи”, попередила в квітні комісія Держради Росії з енергетики. За її оцінками, галузь знаходиться в стані касового розриву (коли надходження платежів менше відпливів з рахунків), і до кінця року її негативний грошовий потік досягне 450 млрд руб.

Раніше повідомлялося, що російсько-китайський проект з розробки найбільшого в Забайкаллі Зашуланського вугільного родовища залишився недофінансованим через обмеження Китаю на транскордонні платежі з Росією.

У середині липня стало відомо, що російські експортери вугілля і металу продовжують відчувати проблеми з експортом своєї продукції за кордон. Так, за підсумками січня-липня поточного року морський експорт вугілля з Росії впав на 11,4%, а чорних металів – на 15,7%.

Також повідомлялося, що частка збиткових вугільних підприємств Росії перевищила 52%, експорт вугілля скоротився на 12%.

До цього стало відомо, що обсяг імпорту індійського вугілля з Росії за три місяці до травня включно знизився, а поставки з США зросли. Трейдери пояснили це зниженням конкурентоспроможності російських поставок.



Джерело

Оцініть статтю
Додати коментар