За 9 місяців цього року імпорт бензину скоротився на 6% порівняно з відповідним періодом минулого року – до 919,5 тис. t. Про це повідомляє enkorr з посиланням на дані Консалтингової групи “А-95”.
Найбільше цього палива (64%) надійшло в Україну залізничним транспортом, зростання за рік склало 44% (590,5 тис. тонн). У той же час імпорт бензовозів скоротився на 31%, до 220 тис. t.
Головним чинником зміни логістики можна вважати польські страйки, які розпочалися 6 листопада 2023 року і тривали до 22 квітня 2024 року. У результаті Польща втратила майже 86% перевезень палива автомобільним транспортом, але замінила його залізничним транспортом.
Також значно скоротилися автомобільні поставки з Болгарії (-59%), Словаччини (-58%) та Латвії (майже на 100%). Після дворічного балансування у 2024 році західний напрямок імпорту переміг південний. Захід додав 22% (498 тис. тонн), а Південь втратив 26% (421,7 тис. тонн).
В основному південний напрямок втратив обсяги через значне зниження поставок з Греції, поставки звідти в 2023 році носили ситуативний характер. У першому півріччі поточного року імпорту звідти не було взагалі, а потім ринок трохи збільшив обсяги, готуючись до підвищення акцизів з 1 вересня (ця причина зумовила великі грецькі обсяги і в 2023 році).
У серпні цього року Україна імпортувала 166,3 тис. тонн високооктанового палива. Бо трейдери готувалися до підвищення акцизу. Але з початку осені популярний бензин А-95 на АЗС (АЗС) в Україні подорожчав на 8 коп./л.