Через подорожчання продуктів під час війни українці почали частіше обирати дешевші продукти та готувати їжу вдома. Про це йдеться в дослідженні Gradus Research.
Наприклад, майже дві третини – 64% – респондентів віддають перевагу дешевшим продуктам, а майже половина – 48% – стали частіше готувати вдома.
Майже половина опитаних українців (49%) зазначає, що їхні харчові звички змінилися з початку повномасштабного вторгнення. Серед молоді 18-34 років цей показник вищий і становить 54%.
Серед ключових факторів, що впливають на зміну харчових звичок, респонденти назвали подорожчання продуктів харчування, тривалий стрес і напади ворогів з їх наслідками.
Через відключення електроенергії, опалення чи води респонденти найчастіше віддають перевагу продуктам тривалого зберігання (59%) та холодним продуктам (50%).
«Третина респондентів має альтернативні джерела електроенергії, ще третина — альтернативні способи обігріву та приготування їжі. І лише 34% респондентів розглядають можливість залишити населений пункт або країну в разі тривалого відключення електроенергії», — зазначив соціолог, засновник та директор дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.
Крім того, війна змусила українців скоротити бюджет на харчування. Найбільше ці зміни помітні серед респондентів вікової групи 56+ – серед них частка тих, хто заощаджує, становить 77%.
Однак при детальній оцінці стрес (83%) посідає перше місце серед факторів, що впливають на зміну харчових звичок.
Через стрес і емоційне виснаження половина опитаних українців харчуються нерегулярно (49%), а також вживають більше нездорової їжі (42%), мають знижений апетит (41%) і пропускають деякі прийоми їжі (41%).
19% респондентів також зазначили, що стали вживати більше алкоголю.
Найбільше економлять кондитерські вироби (49%), риба і морепродукти (48%).
Водночас категорію основних продуктів зменшення бюджетів майже не торкнулося – лише 11% респондентів економлять на хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях.


